Czym jest strategia marki i jak ją opracować?

1
262

Każda marka, która dąży do odniesienia sukcesu, musi posiadać strategię. Pod pojęciem tym kryje się zbiór długoterminowych działań, których celem jest wprowadzenie, ulokowanie i utrzymanie marki na rynku. Strategia marki wspiera ją w dążeniu do osiągnięcia zamierzonych i zaplanowanych celów, a także w jej biznesowym rozwoju. Jej opracowanie wymaga jednak szeregu umiejętności i posiadania dużego doświadczenia. Nic więc dziwnego, że większość świadomych firm korzysta w tym zakresie ze wsparcia profesjonalisty – jest nim agencja brandingowa, która pomaga w opracowaniu skutecznej strategii marki.

Czym jest strategia marki i do czego się przydaje?

Strategia marki obejmuje szereg starannie zaplanowanych i zorganizowanych działań, które mają za zadanie wprowadzić ją na rynek oraz służyć do utrzymania na nim wysokiej pozycji. Strategia marki skutecznie wspiera korzystającą z niej firmę w osiąganiu krótko- i długofalowych celów związanych bezpośrednio z jej rozwojem biznesowym. Określa ona nie tylko samą osobowość marki, podkreślając przy tym jej unikalność na tle konkurencji, lecz także cechy marki, wartości, jakie przyświecają jej działalności, a także wyróżniające ją aspekty wizualne – m. in. logo, design produktów, kolory firmowe i pozostałe elementy identyfikacji wizualnej.

Strategia marki powinna pozostawać w ścisłym związku z wartościami marki i jej całościowym postępowaniem na rynku. Powinna także łączyć się z obraną strategią rynkową. Stworzenie od podstaw takiej strategii stanowi nie lada wyzwanie, zwłaszcza dla firm, które nie korzystają ze wsparcia personalistów. Niestety, działanie na własną rękę może skończyć się niepowodzeniem, jeśli nie posiadamy niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz pewnego wyczucia biznesowego. Zamiast więc ryzykować i tworzyć strategię marki we własnym zakresie, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty – agencja brandingowa zajmie się tym od A do Z!

Strategia marki i nie tylko w ofercie agencji brandingowej

Warto to zrobić tym bardziej, że strategia marki ma niejedno imię. W jej ramach wyróżniamy kilka rodzajów. Są to m. in. strategia marki indywidualnej, strategia marki rodzinnej, strategia wielomarkowa, strategia marek łączonych, a także strategia rozszerzonej marki. Stworzenie każdej z nich wymaga odpowiedniego doświadczenia, wiedzy i profesjonalnych umiejętności, którymi dysponuje nikt inny, jak agencja brandingowa. Oprócz opracowywania strategii marek swoich klientów, agencja świadczy także szereg innych usług.

Czytaj również:  Pośrednictwo w handlu - na czym polega?

Do zadań agencji brandingowej należy m. in. branding, czyli proces kreowania świadomości marki i budowania jej pożądanego wizerunku, opracowywanie systemu identyfikacji wizualnej, a także rebranding – swoista odwrotność brandingu, która przydaje się szczególnie firmom od lat działającym na rynku, które czują silną potrzebę odświeżenia swojego wizerunku. Usługi agencji brandingowej są zróżnicowane i skrojone na miarę współczesnych marek, które chcą w najlepszy dostępny sposób zatroszczyć się o swój wizerunek oraz czynności wykonywane w ramach prowadzonej działalności biznesowej.

1 comment

  1. Anna Z. 17 października, 2023 at 10:53 Odpowiedz

    Artykuł dostarcza wartościowych informacji na temat strategii marki i kroków niezbędnych do jej opracowania. Jest to temat niezwykle istotny dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości czy branży. Wiedza na temat strategii marki może pomóc w budowaniu silnej i rozpoznawalnej marki, co przyczyni się do osiągnięcia sukcesu i przewagi konkurencyjnej.

Skomentuj lub podziel się opinią