Co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?
Internet jest dla współczesnego człowieka głównym i najważniejszym źródłem informacji na każdy temat. Z tego powodu dla wielu firm bardzo ważną kwestią jest poziom widoczności publikowanych treści. Nie wystarcza po prostu stworzyć stronę internetową – konieczna jest także dobra, dopasowana do jej specyfiki strategia pozycjonowania.
- Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest tak istotne?
- Pozycjonowanie stron internetowych a duplikacja treści – jak mają się do siebie?
Na czym polega pozycjonowanie stron www i dlaczego jest tak istotne dla widoczności strony w wyszukiwarce Google? W jaki sposób można na nie wpływać? Spróbujmy dowiedzieć się więcej na ten temat.
Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest tak istotne?
Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to proces, który polega na takiej optymalizacji, aby określona witryna pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Do tego celu wykorzystuje się na przykład słowa kluczowe, odpowiednie linkowanie wewnętrzne czy dobrze dobrane i napisane treści. Optymalizacja strony internetowej jest niezwykle istotna i absolutnie nie może być pomijana. Bez niej istnienie witryny w sieci jest w zasadzie niemożliwe. Pozycjonowaniem strony internetowej powinny interesować się przede wszystkim firmy. Widoczność strony w wyszukiwarce internetowej może mieć przecież realny wpływ na to, jak wielu potencjalnych klientów zobaczy konkretną ofertę. Najbardziej skuteczne pozycjonowanie strony internetowej można uzyskać, decydując się na wsparcie profesjonalnych firm. Dzięki nim możliwa jest taka optymalizacja twojej strony internetowej, która pozwoli na jak najczęstsze pojawianie się jej w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych a duplikacja treści – jak mają się do siebie?
Duplikacja treści to zagadnienie, które może negatywnie wpływać na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Polega ono na pojawieniu się bardzo podobnych tekstów na różnych witrynach. Mogą one duplikować się zarówno w ramach treści zarówno w ramach jednej strony (zjawisko to nazywa się duplikacją wewnętrzną) jak i różnych (mowa wtedy o duplikacji zewnętrznej). Warto zauważyć, że algorytmy na przykład wyszukiwarki Google chętniej pokazują użytkownikom treści niepowtarzalne. Co więcej, duplikacja treści może mieć nawet konsekwencje prawne. Proces pozycjonowania strony internetowej powinien zatem dążyć do powstawania jak najbardziej unikalnych tekstów. Aby sprawdzić duplikację treści warto korzystać z narzędzi, takich jak na przykład Google Search Console.
Unikalne strony internetowe są niezbędne dla każdej marki, której zależy na widoczności witryny. Aby uniknąć odrzucenia naszej strony przez algorytm wyszukiwarki należy dbać o niepowtarzalność tekstów oraz dobry proces pozycjonowania stron.